Čo je báza znalostí?
„Báza znalostí je kolekcia informácií o konkrétnom predmete.“
Čo je interná báza znalostí v LiveAgente?
Interná báza znalostí je v podstate samoobslužná pre vašich zamestnancov. Ako naznačuje názov, je zobrazená iba interne. To znamená, že môže byť zobrazená iba vašimi zamestnancami. Interná BZ (Báza znalostí) môže byť zdrojom dôležitých informácií o spoločnosti. Môže taktiež zlepšiť efektivitu, výkon a znalosti zamestnancov.
Akoé informácie môžete zdieľať v internej báze znalostí?
Interná BZ môže obsahovať:
- Proces integrácie nových pracovníkov
- Fakturácia/Fakturovanie
- Informácie o spoločnosti
- Organizačná štruktúra
- Správy o spoločnosti – ocenenia, udalosti
- Pravidelné akcie/ výpredaje
- IT samoobsluha pre rôzne oddelenia (sprievodcovia, video návody a ďalšie.)
Ako môžete organizovať svoju bázu znalostí v LiveAgente?
Aby ste mali vašu bázu znalostí firmy organizovanú, jednoducho vytvorte rôzne kategórie pre rôzne témy. Napríklad, môžete vytvoriť rôzne sekcie pre proces uvádzania nových zamestnancov, spravodajské články vašej firmy a návody. Toto vytvorí štruktúru, v rámci ktorej vaši zamestnanci ľahko nájdu akékoľvek informácie, ktoré potrebujú.
Okrem toho môžete pridať možnosť Fórum a Návrhy/Pripomienky pre každú kategóriu. Takže každý zamestnanec má prístup k databáze bežných otázok a odpovedí, ktoré už boli položené inými zamestnancami. To výrazne znižuje čas riešenia problémov každého zamestnanca.
Ako vytvoriť internú bázu znalostí?
Interná báza znalostí (BZ) je obvykle súčasťou komplexnejšieho softvéru, ako je napríklad softvér help desku. V takomto systéme môžete vytvárať interné aj externe bázy znalostí.
Krok 1 – Prihlásiť sa/vytvoriť LiveAgent účet
Prvým krokom je prihlásiť sa do vášho účtu LiveAgent. Ak taký nemáte, môžete použiť našu 14-dňovú bezplatnú skúšobnú verziu.
Krok 2 – Prejdite do Bázy znalostí
Po prihlásení sa jednoducho presuňte do bázy znalostí, ako je to ukázané na obrázku nižšie.
Krok 3 – Vytvorte kategórie
Pre lepšiu organizáciu vytvorte kategórie na základe potrieb a preferencií vašej spoločnosti. Kliknite na vytvoriť a vyplňte všetky potrebné detaily.
Nezabudnite vybrať vnútorný prístup, ak chcete, aby informácie boli súkromné a prístupné iba pre členov vašej organizácie.
Krok 4 – Začnite vytvárať
Po vytvorení vašich kategórií môžete začať s tvorbou obsahu bázy znalostí. Môžete vytvárať články, fóra alebo kategórie návrhov.
Ak máte LiveAgent, prečítajte si náš podrobný návod na bázu znalostí alebo si pozrite demo video nižšie.
Aké sú výhody internej bázy znalostí?
Výhody zahŕňajú:
- Zlepšená zákaznícka skúsenosť
- Zvýšená efektivita agenta
- Vyšší predaj
- Lepší obraz značky
- Vylepšená úroveň zákazníckej podpory/obsluhy
- Vyššia produktivita
- Vylepšené znalosti zamestnancov
Skutočné príklady:
Proces integrácie nových zamestnancov
Proces nástupu nového člena tímu môže byť niekedy dlhý a náročný, najmä ak nemáte správny systém riadenia. Poďme sa pozrieť na príklad. Vaša spoločnosť prijala nového člena oddelenia zákazníckej podpory. Preto musíte zabezpečiť, aby bol zamestnanec oboznámený s informáciami o spoločnosti, školením a organizačnou štruktúrou.
Väčšinou je pre nového zamestnanca množstvo nových informácií/vedomostí dosť stresujúce na zapamätanie. Preto môže interná báza znalostí zaistiť, že sa nový agent zaučí ľahšie. Všetky potrebné informácie budú pre nového agenta k dispozicii, takže sa k nim môže vrátit aj nesôr a popremýšlať o nich.
Novinky/Informácie o spoločnosti
Aj skúsený seniorný agent nevie na všetky otázky odpovedať. Niekedy dochádza k aktualizáciám značiek, novým akciám alebo právnym zmenám, o ktorých nemusí byť agent informovaný. Keď sa dostanete do ťažkej situácie a neviete, kde nájsť odpoveď na vašu otázku, jediným miestom, kam sa môžete obrátiť, je interná báza znalostí. Interná báza znalostí vám umožňuje rýchlo vyhľadať informácie. Vďaka tomu môžu všetci agenti poskytovať rýchly a kvalitný zákaznícky servis.
Ako si vybrať softvér na vytvorenie kvalitnej internej bázy znalostí?
1. Zapíšte si potreby a preferencie vášho podniku.
2. Urobte si prieskum na webových stránkach s recenziami softvéru
3. Vyberte užší počet softvérov, ktoré by mohli byť vhodné pre vašu firmu.
4. Porovnajte cenu, funkcie, použiteľnosť a možnosti prispôsobenia.
5. Prihláste sa na bezplatnú skúšobnú verziu, otestujte každý softvér a urobte konečné rozhodnutie.
Would you like to have your own Internal Knowledge base?
LiveAgent is a help desk solution for companies that want to improve their customer service.
Nepoznáte LiveAgent?
LiveAgent je cloudový softvér pre help desk a zákaznícku podporu, ktorý pomáha firmám poskytovať vynikajúce služby pre zákazníkov, monitorovať spokojnosť zákazníkov a znižovať celkové náklady na zákaznícku podporu.
Presnejšie, systém zobrazuje všetky žiadosti o zákaznícku podporu na jednom mieste. Tým pádom sa e-maily, telefonáty, odpovede na sociálne siete a živé chatovanie zobrazujú v jednom rozhraní a sú rovnomerne rozdelené medzi vašich zamestnancov zákazníckej podpory. V dôsledku toho môže akákoľvek spoločnosť, ktorá používa help desk softvér, efektívne riešiť požiadavky zákazníkov z rôznych podporných kanálov.
Ďalšie populárne funkcie LiveAgenta:
- Interné hovory
- Automatické spätné volanie
- Automatizované distribuovanie tiketov
- IVR
Chcete sa dozvedieť viac? Pozrite si všetky funkcie LiveAgenta.
Want to create an omnichannel experience?
LiveAgent offers a free 14-day free trial to those that want to improve their customer service right away.
Frequently Asked Questions
Čo je interná báza znalostí?
Interná báza znalostí je zásadne samoobslužná pre vašich zamestnancov a je zobrazovaná iba interne. Môže sa stať zdrojom dôležitých informácií o spoločnosti.
Aké sú výhody internej bázy znalostí?
Výhodami sú zlepšený zážitok zákazníkov, zlepšená efektivita agentov a vyššia produktivita agentov. Vytváranie znalostného obsahu, ktorý môžu používať agenti a zákazníci, je jednoduché s našim bezplatným softvérom pre bázu znalostí.
Ako organizovať svoju internú bázu znalostí?
Aby ste udržali vnútornú bázu znalostí organizovanú, jednoducho vytvorte kategórie pre každú tému. Napríklad, proces integrácie nových zamestnancov, novinky zo spoločnosti alebo návody. Týmto sa vytvorí štruktúra, kde zamestnanci ľahko nájdu potrebné informácie.
Ohúrte zákazníkov s okamžitými odpoveďami.
Vytvorte viacjazyčnú podporu a zlepšite skúsenosti zákazníkov prostredníctvom vedomostnej bázy LiveAgenta. Znížte zaťaženie zákazníckej podpory a získajte lojálnych zákazníkov.
LiveAgent je softvér zákazníckej podpory, ktorý poskytuje viacero funkcií a možností pre integráciu. Pomáha zvýšiť návštevnosť webovej stránky a posilňuje autoritu. Ponúka telefónne systémy, systémy správy sťažností a možnosť migrácie dát. Poskytuje tiež podporu a portál zákazníckej podpory. Zákaznícky portál umožňuje zákazníkom vidieť históriu tiketov a prístup k článkom v báze znalostí. LiveAgent tiež poskytuje možnosť vytvárania viacerých báz znalostí, editor WYSIWYG pre články a možnosť pridávania príloh. Funkcia fóra a spätná väzba a návrhy tiež umožňujú zákazníkom interakciu a poskytovanie názorov. Vyhľadávací widget pomáha zákazníkom rýchlo nájsť relevantné informácie. Pre efektívny zákaznícky servis je dôležité investovať do najlepších platforiem pre bázu znalostí.