Každá spoločnosť sa snaží zlepšiť svoj konverzný pomer hľadaním spôsobov, ako zvýšiť návštevnosť svojej webovej stránky. Pokiaľ však ide o konverziu potenciálnych zákazníkov na platiacich, táto metóda má nízku mieru úspešnosti.
Najlepším spôsobom, ako zlepšiť konverzný pomer, je zamerať sa na vyladenie aspektov vašej stratégie poskytovania podpory zákazníkom. Skvelým príkladom je implementácia live chatu a poskytovanie podpory zákazníkom v reálnom čase.
Takéto malé vylepšenia môžu úplne zmeniť vaše úsilie o zlepšenie konverzného pomeru. Spoločnosti, ktoré uviedli, že sa zameriavajú na zlepšenie svojich služieb zákazníkom, v skutočnosti uviedli o 11% vyšší konverzný pomer ako spoločnosti, ktoré tak neurobili.
Váš konverzný pomer je percento návštevníkov na vašom webe, ktorí splnia požadovaný cieľ (napríklad si vytvoria skúšobné konto, prihlásia sa na odber newslettra alebo si zakúpia produkt či službu) z celkového počtu návštevníkov.
Konverzný pomer sa líši v závislosti od odvetvia a obchodného modelu tej-ktorej spoločnosti, takže možno budete musieť urobiť menší prieskum, aby ste zistili, aká miera prevláda vo vašom podniku. Skvelým zdrojom je nástroj Google Adwords Industry Benchmarks. Bežne je však dobrý konverzný pomer niekde medzi rozmedzím 2% až 5%.
Zvýšenie konverzného pomeru znamená, že väčšia časť návštevníkov vašich webových stránok vykoná zmysluplné a želané kroky, ktoré rozšíria vaše podnikanie. V konečnom dôsledku to môže predstavovať registráciu nového konta alebo uskutočnenie nákupu.
Ponúkame služby a asistenciu pri prenose dát z väčšiny populárnych help desk riešení.
Najlepším spôsobom, ako zlepšiť konverzný pomer, je prehodnotiť svoju aktuálnu ponuku. Ak vaši zákazníci nekupujú to, čo ponúkate, môže to znamenať, že produkty / služby, ktoré ponúkate sú buď príliš drahé, alebo neprinášajú dostatočnú hodnotu vášmu publiku.
Druhým krokom je optimalizácia vášho webu.
– Znížte cenovú reláciu
– Zlepšite funkcionalitu
– Ponúknite dodatočné benefity ako napríklad dopravu zdarma
– Vytvorte jednoducho neodolateľnú ponuku, ktorú vaši zákazníci zamilujú
– Vyskúšajte nové elementy A/B testovacou metódou
– Použite silné call-to-action (CTA) prvky
– Skontrolujte umiestnenie hlavičky a pozíciu tlačidiel / formulárov
– Uistite sa, že sa váš obsah na mobilných zariadeniach zobrazuje správne
Okrem poskytovania rýchlych (a správnych) odpovedí zákazníkom je nesmierne dôležité vážiť si ich čas. Ak si chcete získať svojich zákazníkov, uistite sa, že ste si vedomí ich minulých nákupov a všetkých ich predchádzajúcich interakcií s vašou spoločnosťou bez ohľadu na použitý komunikačný kanál.
Tým, že budete pripravení a budete mať dostatočné vedomosti, budete môcť svojich zákazníkov ohromiť kedykoľvek sa na vás obrátia.
Ešte stále bojujete s nízkymi konverznými pomermi, vysokými mierami okamžitých odchodov alebo vysokými mierami opustenia nákupného košíka? Ak ste odpovedali kladne, vaši potenciálni zákazníci majú pravdepodobne jeden z nasledujúcich problémov:
Absencia podpory v reálnom čase
Neexistujúca zákaznícka podpora na webe
Komplikovaný platobný proces
Nerozhodnosť
Vaši zákazníci sú vzdialení od konkurencie a jej alternatív len na jeden klik v Google vyhľadávači. Nedajte im dôvod, aby sa zatúlali a opustili vašu stránku.
Nerobte proces platenia za produkty či služby zbytočne komplikovaným. Snažte sa znížiť počet krokov, ktorými si zákazníci musia prejsť. Takisto neklaďte zbytočné otázky alebo nevyžadujte registráciu pred samotným platením.
Poskytnite svojim zákazníkom niekoľko spôsobov, ako vás môžu kontaktovať, a poskytnite rýchlu podporu naprieč všetkými kanálmi. Využite bázy znalostí, zákaznícke portály a často kladené otázky pri ponúkaní možností samoobsluhy pomoci.
Pomôžte svojim zákazníkom v reálnom čase. Odpovedzte na všetky otázky, ktoré by mohli mať ohľadom vašich produktov, dopravy alebo doručenia, aby ste im pomohli s nákupným procesom.
Vaši zákazníci sa môžu cítiť neisto ohľadom toho, či vás kontaktovať, alebo nie. Ak ich proaktívne oslovíte a ponúknete pomocnú ruku, určite budú klásť otázky, ktoré im pomôžu pri rozhodovaní o kúpe.
Výskum ukazuje, že pridanie tlačidla live chatu na vaše webové stránky môže zvýšiť konverzný pomer o 27%. V závislosti od odvetvia môže byť toto číslo oveľa vyššie. S minimálnymi nákladmi na implementáciu to je obrovská výhra.
Vaši zákazníci môžu mať otázky, na ktoré môžu nájsť odpoveď jednoduchým vyhľadávaním na vašom webe. Ak však nenájdu potrebné informácie, budú frustrovaní a sklamaní.
Poskytnite im dedikované miesto, napríklad zákaznícky portál, kde si môžu pozrieť odpovede na často kladené otázky (FAQ) o doprave, rozmeroch produktu, možnostiach reklamácie a ďalších. Tento typ podpory je veľmi cenný, pretože nevyžaduje od vašich agentov žiadne úsilie a je k dispozícii nepretržite.
Ak na svojom webe vidíte potenciálnych kupujúcich dlhšie ako pár minút, jednoznačne niečo hľadajú alebo si nie sú istí či majú nakúpiť práve u vás. Zmiernite starosti svojich zákazníkov proaktívnym pozvaním na chat, kde s vami môžu viesť konverzáciu.
Môžete im odpovedať na akékoľvek otázky týkajúce sa vašich výrobkov alebo ich nasmerovať správnym smerom.
LiveAgent spája excelentný live chat, tiketovanie a automatizáciu, čo nám umožňuje poskytovať výnimočnú podporu našim zákazníkom.
Peter Komornik, CEO
Mať skvelý produkt jednoducho nestačí. Zákazníci často opúšťajú značky, pretože úroveň služieb, ktoré dostávajú, jednoducho nie je dosť dobrá. Zákazníci sa jednoducho chcú cítiť docenení. Preto, aby ste predišli zmenám a zvýšili konverzný pomer, je dôležité vytvoriť vo vašom podnikaní kultúru zameranú na zákazníka.
Čím spokojnejší sú zákazníci s vašou službou a produktom, tým viac nakupujú.
Zákazníci, ktorí majú zlé skúsenosti so službami, majú o 50% vyššiu pravdepodobnosť, že ich budú zdieľať online s ostatnými.
S LiveAgentom budú vaše e-maily, chaty, hovory, zmienky na sociálnych sieťach a správy z iných kanálov zhromaždené v jednej univerzálnej schránke.
LiveAgent vám umožňuje vytvárať viaceré interné a externé bázy znalostí doplnené o často kladené otázky, fóra, články a návrhy.
Vybudujte si virtuálne call centrum ako súčasť svojho multikanálového riešenia technickej podpory. LiveAgent centralizuje hovory z vášho webu alebo pevnej linky do jedného miesta.
Integrujte svoje obľúbené profily na sociálnych sieťach do služby LiveAgent a odpovedajte na komentáre k vašim príspevkom, súkromným správam alebo tweetom priamo z vášho účtu LiveAgent. Eliminujte potrebu sledovať a starať sa o viac účtov na niekoľkých portáloch a integrujte ich do LiveAgenta. Medzi siete, ktoré možno integrovať patrí Facebook, Twitter, Instagram a Viber, aby bol zákaznícky servis čo najplynulejší, najrýchlejší a najefektívnejší.
Získajte prehľad o svojom oddelení zákazníckej podpory, službách, ktoré poskytujete, a spokojnosti vašich zákazníkov. Zistite, kto komunikuje s vašou spoločnosťou, a sledujte pomoc, ktorej sa mu dostáva. Zamerajte sa na dáta, nájdite priestor na zlepšenie a budujte na svojich schopnostiach. Doprajte svojej spoločnosti trochu zábavy povolením funkcií gamifikácie.
Vytvorte zákaznícke portály, aby vaši zákazníci mali centralizovanú oblasť na úpravy svojich kontaktných informácií, vytváranie platieb a odosielanie tiketov. Budovanie komplexného zákazníckeho portálu môže znížiť nápor tiketov a tiež vám pomôcť poskytovať zákaznícke služby 24/7/365, aj keď sú vaši agenti offline. Začnite vytvorením bázy znalostí, zahrňte často kladené otázky, fóra a na konci pridajte widget pre spätnú väzbu a návrhy. Všetko je možné úplne prispôsobiť, aby zodpovedalo vašim predstavám o brandingu a dizajne.
LiveAgent je najviac a najlepšie hodnotený help desk softvér pre malé a stredné podniky v rokoch 2020 a 2021.
S viac ako 180 funkcionalitami, 100+ integráciami a nekonečnými možnosťami úprav sa LiveAgent ľahko prispôsobí vašim obchodným požiadavkám.
LiveAgent je pokročilý help desk softvér, ktorý vám pomôže zlepšiť služby zákazníkom a zároveň zvýši konverzné pomery. Náš softvér má atraktívne ceny vzhľadom na obrovské množstvo funkcií, ktoré ponúka. Vyskúšajte LiveAgenta ešte dnes.
Viete, čo majú Huawei, BMW, Yamaha a O2 spoločné? Tipujete správne… Je to LiveAgent!
Poskytujte excelentnú zákaznícku podporu
ZľavaDňa je slovenský eshop so zľavami až 90%. Websupport je najväčší poskytovateľ webhostingu na Slovensku. Post Affiliate Pro je affiliate sledovací softvér s viac ako 30 000 dôverujúcimi firmami. Satur je najväčšia slovenská cestovná kancelária s viac ako 100-ročnými skúsenosťami.
Poskytujte excelentnú zákaznícku podporu
"The TEXT discusses the importance of effective marketing strategies in today's business environment, emphasizing the need for digital and social media platforms."
Potrebujete zlepšiť svoj zákaznícky servis?
Poskytnite rýchlu a pohodlnú podporu zákazníkom pomocou softvéru, ktorý umožňuje live chat, call centrum a automatizáciu. Analyzujte spätnú väzbu od zákazníkov a vytvárajte personalizovaný zákaznícky servis.
Hľadáte nástroj na monitorovanie sociálnych sietí?
Monitorovanie sociálnych sietí je efektívna stratégia na získanie pravdivých recenzií od zákazníkov. LiveAgent ponúka integráciu a vysokú úroveň automatizácie pre podporu zákazníkov.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naša webová stránka využíva súbory cookies. Pokračovaním v prehliadaní predpokladáme váš súhlas s ich nasadením, ako je uvedené v našich zásadách ochrany osobných údajov a cookies..
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team