Kto je agent?
Agenti alebo zástupcovia sa definujú ako ľudia, ktorí konajú v mene ostatných. Sú neoddeliteľnou súčasťou každého podniku, pretože sa starajú o zákazníkov a poskytujú podpornú službu.
Odpovedajú na telefónne hovory, chaty alebo správy, aby vyriešili otázky zákazníkov týkajúce sa produktov alebo služieb spoločnosti. Nie je to však ich jediná zodpovednosť. Zamestnanci zákazníckej podpory sú zodpovední za zabezpečenie úžasného zážitku zákazníka pri každom kontakte.
Na to, aby bola úspešná zákaznícka služba, musí úspešný agent mať určité zručnosti a vlastnosti:
- Trpezlivosť – Riešenie sťažností zákazníkov môže byť niekedy frustrujúce. Preukazovanie trpezlivosti a nerozčuľovanie sa je veľmi dôležitou kvalitou, ktorú by mal mať zákaznícky servisný agent pod palcom.
Skvelé komunikačné schopnosti – Nesprávne pochopenia môžu viesť k vážnym problémom, preto je schopnosť efektívne komunikovať s klientmi pre úspech agentov nevyhnutná.
- Zdrojovosť – Aby boli poskytnuté služby, ktoré zanechajú zákazníkovi pozitívnu spomienku, pracovník sa musí ukázať ako znalý a byť pri riešení problému ochotný ísť o krok ďalej.
Empatia – Je dôležité vedieť, ako sa postaviť do pozície zákazníka pri riešení ich otázok a sťažností.
Zručnosti správy času – Agenti musia riešiť mnoho rôznych sťažností, úloh a otázok naraz. Preto musia efektívne spravovať svoj čas.
- Zameraný na cieľ – Aj keď je skvelé poskytovať osobný prístup, dodržiavanie obchodného plánu a práca s metrikami je požadovanou kvalitou pre agenta.
V mnohých organizáciách, podnikoch a dokonca aj riešeniach pre helpdesk softvér existuje zvyčajne veľa typov agentov s rôznymi úlohami, zodpovednosťami a právami.
Viac sa dozviete o agentoch v LiveAgentovi.
Ready to boost your customer service support?
LiveAgent's help desk is designed to make your agents' work easier and faster.
Často kladené otázky
Aká je definícia pojmu agent?
Termín agent opisuje osobu, ktorej zodpovednosťou je konať v mene inej osoby, napríklad zákazníka. Agent je osoba, ktorá rieši problémy a podporuje klienta, vďaka čomu môže vaša značka dosiahnuť lepšie výsledky.
Aké sú kompetencie agenta v službe LiveAgenta?
Agent podporuje a rieši problémy a ak pôsobí ako administrátor, môže kontrolovať a nastavovať systém. Agent by mal mať dôkladné porozumenie záležitostí spoločnosti, ktoré môžu byť pre klienta zaujímavé (produkty, služby, predaj, marketing atď.).
Ako priradiť rolu agenta v LiveAgentovi?
Pre pridelenie niekomu úlohy agenta v LiveAgente choďte do sekcie 'Konfigurácia' a potom zvoľte kartu 'Agenti'. Potom kliknite na 'Vytvoriť agenta'. Vyplňte informácie agenta a priraďte mu rolu: Agent - prezerá tikety a odpovedá na ne, Administrátor - prezerá a odpovedá na tikety, riadi nastavenia systému, alebo Vlastník - pracuje s tiketmi, spravuje účet, fakturáciu a nastavenia systému. Keď skončíte, agentovi bude heslo k jeho účtu doručené e-mailom.
Poznámka experta
Agent je kľúčovým prvkom každej zákazníckej podpory a musí mať trpezlivosť, skvelé komunikačné schopnosti, zdrojovosť a empatiu.

Softvér LiveAgent poskytuje zákaznícke podpory a telefónne systémy VoIP. Spoločnosť ponúka aj svoje blogy, slovník, akadémiu a webináre. LiveAgent má sofistikované funkcie, ktoré sú vhodné pre začínajúce podniky a aj pre väčšie firmy. Spoločnosť si cení dôveru svojich zákazníkov a v poskytovaní služieb dodržuje všeobecné obchodné podmienky a zásady ochrany osobných údajov podľa GDPR.
The LiveAgent software offers a demo call to help achieve business goals, such as customer satisfaction and increased sales. The call provides information about pricing, tools, features, integrations, and can be personalized to specific needs. The demo call lasts around 30 minutes but can be extended if necessary. Inviting colleagues to the call is possible and a trial account is not necessary, but useful. Setup and training sessions are also available for customer onboarding.